14 december 2006

Historisch


Ik ben een liefhebber van historische romans. Dit komt door mijn fascinatie voor de Europese geschiedenis. In mijn humanioratijd ging alle informatie in de geschiedenisles zowaar het ene oor in en het andere oor weer uit. Ik kon niets vastknopen op de tijdsschaal of me oriƫnteren in het kluwen van familiale verbintenissen tussen vorstenhuizen. Het is nog niet straf verbeterd, maar alle beetjes helpen. Mede door het lezen van deze boeken, voel ik me bewuster in de tijd leven: de geschiedenis herhaalt zich, toch?
Praktisch ben ik nu bezig met een trilogie over Catherina de' Medici, koningin van Frankrijk in de 16° eeuw. Het boek werd reeds in 1952 geschreven door Jean Plaidy, maar leest nog steeds als een (boemel) trein (ik laat niet toe dat de snelheid mijn verstand benevelt:).

Geen opmerkingen: