14 december 2006

Weelde

Ik leef graag in weelde, niet direct materiële weelde, maar geestelijke. Ik doe graag een veelheid aan dingen. Zo lees ik momenteel 2 boeken. Dit tegelijkertijd bezig zijn met verschillende zaken is boeiend, inspirerend en spannend. Naast de historische roman lees ik 'Klamme Handen' van Thierry Deleu. Dit boek werd op vrijdag 08/12 in de bibliotheek te Harelbeke voorgesteld aan het publiek door Peter Wullen. Het is een psychologische roman. Eens zien wat het wordt. Na het lezen schrijf ik een klein commentaar richting vriend Thierry. Het was Thierry die me op een (bewust) dichterpad heeft gezet. Ik dichtte wel zo af en toe, maar nam dit zelf niet au sérieux. Na wat aandringen kon ik niet meer om mezelf heen.
* Op poëtisch vlak ben ik op zoek naar de juiste woorden voor 9 Nachtgedichten. Die zal ik gebruiken in een orgel- en improvisatieconcert te Alden Biezen in augustus 2007.
* Op mijn compositorische akker vind ik de juiste nootjes voor een werk voor orgelsolo. Ik mag daar nog niet veel meer over vertellen, want het is een inzending voor een compositiewedstrijd. Reikhalzend kijk ik ook uit naar volgende zondag. In het Concertgebouw te Brugge zal mijn werk voor cello en piano (Cepia) opgevoerd worden in het kader van de Provinciale Compositiewedstrijd 2006. Ik ben al reuzeblij dat het wordt uitgevoerd.
* In mijn map van orgelbezigheden zitten enkele kerstpartituren (Dubois, Peeters, Sain-Saëns, Bartmuss en Andriessen zijn de gelukkige componisten) voor een concert te Oostende.
* De beiaard ligt wat stil daar het seizoen maar terug opstart in april 2007. De klokken zijn niet naar Rome, ze klingelen alleen wat op afstand.

Geen opmerkingen: